Friday, March 9, 2012

3rd Sunday of Lent (B)

TEMPLO KAG PRESENSYA SANG DIOS

Ginadayaw sadto anay ang katahom sang templo (simbahan) sang Jerusalem sa sini nga mga pulong: “Ang wala makakita sang Jerusalem wala makakita sang matahum nga siudad!” Suno sa Biblia, ini nga Templo napugtakan sang mga malahalon nga mga bato, mga bulawan, kag mga diamante. Ini tanan nahimo tungud ini gin-”renovate” ni Haring Herodes bilang iya “regalo” sa mga Hudiyo. Naka-abut sa 46 ka tuig ang pagpaobra sini ni Haring Herodes.
Gani daw ano gid kadaku ang kabalaka sang mga pangulo sang mga Judio sang makita nila si Jesus nga “nagpaninlo” sang templo. Sanglit kay kinahanglan sa sakripisyo ang mga sapat kag ang pagbaylo sang kwarta, indi lang pagpaninlo ang ginhimo ni Jesus kundi pagbutang man sa alang-alang sang kahulugan sang Templo. Dayon may ginsiling Sia nahanungud sa “pag-guba” sini! Bisan pa nga bug-os ang ila pagtuo nga ang Dios dili magbiya sa iya templo, indi madula sa mga Judio ang kahadluk nga maguba ini.
Si Propeta Jeremnias nagpaandam sadto anay nga ang templo indi garantiya sang kalig-onan. Kon himuon man lang ang temlo nga “kweba sang mga kawatan,” gub-on sang Ginuo ang Iya nga balay pareho sang Iya ginhimo sa Shiloh (Jer 7: 11-14). Naguba man ang templo nga ginpatindog sadto ni Haring Solomon.
Ang Templo nagapatimaan sang balaan nga PRESENSYA sang Dios, amo gani nga para sa aton Ginuo, dapat ini “matinlo” indi lamang sa iya pang-gwa nga dagway kundi labi na gid sa “KASING-KASING” sang nagahalad diri. Hantup bala ang aton tagipusuon sa aton paghalad sa Dios?

FR. RONNIE



ONG NAGAPANGAKIG NGA DIOS

Ong CODE of CANON LAW nagasiling: (Can. 1210)“Sa isa ka sagrado nga lugar, ang ginatugutan lamang amo ang mga butang nga nagapasanyog sang pagsimba, pagpakasantos kag relihiyon. Ang bisan ano nga butang nga wala nagakaigo sa pagkabalaan sang lugar dapat pamalabagan….” Kag (Can.1211) “Ang mga Sagrado nga mga Lugar sarang ‘ma-DESACRAR’(madula ang pagkabalaan sini) paagi sa mga binuhatan nga sobra ka makahalalit kag nagtao sang ‘SCANDAL’ sa mga tumulu-o…”
Ngaman si Jesus nangakig? Ngaman naghimo Sya sang inughanot nga lubid kag ginpanabog ang tanan upod na ang mga kasapatan pagwa sa Templo? Ngaman naghambal Sya nga “INDI NINYO PAGHIMOA NGA BALALIGYAAN ANG BALAY SANG AKON AMAY”?
Una sa tanan, Si Jesus nagbalingaso sa pagpangakig tungod ‘ang Balay sang Dios ginadesacrar’. Wala ginataha ang pagkasolemne sang Templo. Ara ang kinagamo sang mga nagabaligya nga NAGAPAMINTAHA sa buot magsimba sa Dios.
Ikaduha, nagpangakig si Jesus tungod buot Niya ipakita nga ‘ang Halad nga sinunog nga mga Kasapatan wala na sang pulos’. Sa aton pagsimba, ang ginapangita sang Dios, indi ang mga halad nga sinunog, kundi ‘ang aton malimpyo nga taguipusuon’.(cf.Isaiah1:11-17;Jeremiah7:12;Hosea 5:6&8:13; Psalm 51:16)
Ikatlo, tungod buot Nya ipahanumdum ang permanente nga kamatuoran: “Ang Akon balay pagatawgon nga BALAY SANG PANGAMUYO sa tanan nga mga kapungsuran” (Mark 11:17).
Mabuhay ong Maalwan nga mga Mambusaonon!


FR. DODO



LENT: OUR SPIRITUAL TITHING

The penitential season of Lent is the period of forty week-days beginning on Ash Wednesday. It is a season of the Church year that commemorates the forty days Jesus fasted and prayed in the wilderness before He began His public ministry of preaching for repentance. Six Sundays are within the season; the last, Passion Sunday, marks the beginning of Holy Week. Holy Thursday begins the Triduum (three days) before Easter day, which includes Good Friday and Holy Saturday.

The Church has devoted a period of time to prayer and fasting as a preparation for the liturgical commemoration of the Passion of Christ and the celebrations of the feast of the Resurrection, Easter Day, since very early times. In 604 Pope Gregory I defined Lent as "The spiritual tithing of the year", a time of solemn spiritual and physical preparation for our own acceptance of salvation through Christ's sacrifice. (Ordinary tithing meant to give a tenth part ­ a tithe ­ of one's goods to God. Lent's forty days represents about a tenth of the year.)

The word "Lent" comes from the Anglo-Saxon word "lencten", referring to the lengthening of days in the Spring. Lent, of course, is an English word. In Latin, still the official language of the the Catholic Church, the entire season is known as Quadrigesima, or "forty".
The season of Lent calls Christians to imitate the forty days of prayer and fasting of Jesus. The period of forty days is significant. When God punished the sinfulness of mankind by the Flood, the rain lasted forty days and forty nights. Moses led the Hebrew people out of bondage in Egypt, but they wandered forty years in the desert before reaching the promised land. Elijah fasted and sought God's will on Mount Horeb for forty days. Jonah prophesied the destruction of Nineveh in forty days

No comments: