Saturday, November 19, 2011

CHRIST THE KING

K K K

Ginatakup naton karon ang kalendaryo sang Simbahan sa Ordinaryo nga Panahon sa pagpahayag nga si Kristo amo ang Hari sang bug-os nga kalibutan kag sang aton nga kabuhi. Amo ini ang kapiestahan sang “Cristo Rey”!
Ginasiling sang una sang aton mga katigulangan nga ini nga kapiestahan, iya sang mga “lalaki” tungud sa basehan nga ang mga lalaki amo ang HALIGI sang tagsa ka panimalay… ang tatay bilang hari sang iya nga pamilya.
Apang sa aton “kontemporaryo” nga panahon karon, daw sa indi na gid sang masyado ang paghatag sang “emphasis” sa sini nga selebrasyon sa mga kalalakihan tungud sang “kahilwayan” nga ginhatag sa mga babayi nga kon kaisa makita na naton nga amo ang nagapangita para sa ila pamilya… Madamo na nga mga babayi subong ang nagabuhat sang papel bilang “bread-winner” sang ila nga mga panimalay kag daw ang mga lalaki na ang “nagabulusong sa ila nga buy-on” sa sulod sang ila panimalay! Makahuluya nga panumdumon kag lalantawon, apang amo ini ang kamatuoran. Pasensya lang ang mga igu-on nga mga lalaki, apang indi bala kamo ang mga hari sa inyo pamilya? Ang pagkahari nga ginatumud sang aton Ginuo subong sa Ebanghelyo amo ang hari nga wala ginaalagaran kundi naga-alagad! Ang minatuod nga hari, handa sa paghalad sang iya kaugalingon para sa iya mga sinakpan, ilabi na gid sa mga KUBOS, KABOS, kag mga KULABOS.– Ang mga KKK!
Sa katapusan ang Hari sang tanan mahusgar sa aton kon ano ang aton ginbuhat sa mga responsibilidad nga Iya ginhatag sa aton. Ginkilala ta bala Siya sa mga KKK sang aton panimalay kag katilingban?
FR. RONNIE



KARNERO KA BALA UKON KANDING?

Ong tuig et Liturhiya nagatapos sa pagsaulog ta et piesta solemne et Kristo nga Hari. Si Kristo amo ong Alpha ag Omega, ong pamuno ag katapusan et tanan. Sia ong Ginuo et bug-os nga kasaysayan. Sa katapusan et aton pagpanglakaton duri sa kalibutan, kita magaatubang sa pagpakighusay kanana nahanungod sa aton nahimuan sa kabuhi.
Si Kristo magabalik bilang Hari ag magahukom sa aton tanan – ong buhi pa ukon patay un. Ong “scenario” et Paghukom ginhulam sa imahen et pangabuhian nga kumon nga makita sa tiempo ni Jesus. Ong hukom magapain et maayo sa malain, kasubong et pagpain et mga pastor et karnero sa kanding. Apang ano karon ong diperensya et karnero sa kanding?
Ong karnero simbolismo et MAAYO bangud sanda nagapakita et halangdon nga pamatasan. Ong karnero imahen et matuod nga lalake. Kon sanda may ‘partner’ un, ginapakigbato nanda agud nga indi dya makastahan et iban nga karnero. Buot silingon, ginapanginmatyan nanda ong anda ‘partner’.
Sa pihak nga bahin, ong kanding nagasimbolo et KALAIN tungod et anda makahuluya nga pamatasan. Kon sanda may ‘partner’ un, owa sanda et labot ukon ginapagustoan lang nanda ong iban nga kanding nga magkasta sa anda ‘partner’. Gani, sa panumdoman et mga tawo nga daon sa Middle East, bisan hasta manakara, ong tawo nga indi makadampig sa ana asawa ginakabig nga kanding. Karon, kon ong Adlaw et Paghukom mag-abot manakara kanaton, sa diin bala kita makit-an o “ma-belong”? Imaw bala sa mga karnero? Ukon sa mga kanding?
Mabuhay ong Maalwan nga mga Mambusaonon!
FR. DODO


FOOD FOR THOUGHT
“To touch the soul of another human being is to walk on holy ground.”(Stephen Covey)

No comments: