SA KAMATAYON KITA MAY KABUHI
Tawohanon ang magpainu-ino nga ang kamatayon amo ang “katapusan” sang tanan. Ang aton nga mga ginpangabudlayan, daw halos ginhuyop lang sang hangin… ang aton mga tinamakasan, daw sa bula lang nga nadula… ang aton mga kaangtanan, daw isa lamang ka umalagi nga ginbatyag– kon ang kamatayon mag-abut sa aton kabuhi. Amo gani nga ang kadamuan sa aton nagapanumdum nga ang kamatayon isa ka kalutusan– isa ka kapierdihan. May hulubaton gani nga nagasiling: “We fight in order to survive!”
Kon ang kabuhi isa ka pagpakig-away agud kita mabuhi, dapat nga magmadinalag-on kita sa sini nga patag, apang aton lamang makit-an nga wala gid bisan isa sa aton nga makapugong sang halit sang kamatayon. Wala sang makusog nga makasiling nga siya nangin madinalag-on sa pagpakigbato sa kamatayon, tungud ang kamatayon isa ka bahin sang kamatuoran sang aton kabuhi! Tanan kita magapadulong gid sa sini nga kamatuoran sang aton kabuhi!
Diri nagahatag sa aton sang iwag ang DOMINGGO SANG PAGKABANHAW. Matuod nga may kamatayon, kag ayhan ini nagakahulugan sang aton pagkalutos , apang sa pihak nga bahin, ginpakita sang aton Ginuo nga ang “kalutosan” nangin isa ka sadsaran sang isa ka KADALAG-AN! Paagi sa pagkabanhaw, ginda-ug sang aton Ginuo ang dalit sang kamatayon, kag Iya nga ginpahayag nga ang kabuhi wala nagatakup sa kamatayon, kundi nagasugud lamang ini sang isa ka bag-o nga halintang.– ISA KA BAG-O NGA KABUHI SANG PAGKABANHAW!
Nabanhaw na ang Ginuo! Nagbag-o na bala kita?
FR. RONNIE
AYAM AG KURING
Paagi sa ana Pagkabanhaw, si Kristo nagkumpleto et ana bulohaton et pagluwas kanaton. Sa kadya lang nga Semana Santa, aton nasaksihan kon paano ong Dios nagahigugma ag nagapalangga gid kanaton, nga owa sia nagkanugon bisan sa pagtao et kabuhi et ana mismo bugtong nga anak agud lamang mapanas ong aton mga sala. Gani daon un kanaton kon bala nabatyagan gid man naton ag ginapasalamatan dyang sobrante nga pweba et ana paghigugma ukon owa.
“Ano ong kinalain sa pag-alaga sa ayam ag sa pag-alaga sa kuring?” pamangkot ni Buy-og sa ana amigo. Si Jay nagsabat nga duro un kuno ong nakasayud nga: “kon pakan-on mo ong ido, taw-an mo et bastante nga atensyon, ag ilagawlagaw mo pirme, ong ayam magapanumdom: “Ong akon agalon daw Dios gid tana!” “Ti, kon ong kuring naman ya ong tatapon mo?” gusto mabal-an ni Buy-og. Gani si Jay nagpadayon, “kon ong kuring naman ong imo pakan-on, palanggaon ag alagaan et duro, ong kuring magapanumdom: “Wow ong akon agalon nagapanumdom gid tana nga ako iya Dios!”
Gani, kay sa nakita un naton ong pamatuod kon ano kita kapalangga et Dios, ano ong aton ginabatyag o pamatyagan? Ana bala et ayam o ana bala et kuring?
Mabuhay ong Maalwan nga mga Mambusaonon!
FR. DODO
FOOD FOR THOUGHT
“The world is round and the place which may seem like the end may also be the beginning.” (Ivy Baker Priest)
What is the Meaning of Easter?
The Easter we celebrate today is a curious blend of the religious and the secular; of paganism, Judaism and Christianity.
Some say the word Easter is derived from Eostre (also known as Ostara), an ancient Anglo-Saxon Goddess. She symbolized the rebirth of the day at dawn and the rebirth of life in the spring. The arrival of spring was celebrated all over the world long before the religious meaning became associated with Easter. As Christianity grew and spread throughout the world, it was common practice to adopt and modify existing non-Christian festivals and assimilate them into the Christian theology. Because Eostre was the goddess of spring and her symbolism dealt with renewal and rebirth, the Christian belief in the resurrection of Christ fit well with these themes.
In every other language but English and German, the name Easter is derived from the Hebrew word pesach for 'he passed over', so in Spanish and Italian Easter is Pascua, in French it is Paques, in Portugese it is Pascoa, and so on. Since church proclamation in 325AD, Easter has been celebrated on the first Sunday after the first full moon on or after the Vernal Equinox. This date was determined by noting that the Last Supper, as Christians came to know it, was actually a Passover seder, and Jesus's resurrection occured on that Sunday. Passover occurs on the 14th day of the Hebrew month of Nisan on the first full moon on or after the Equinox. A further connection to Passover, is the fact that it celebrates the angel of death passing over the houses where the doors were marked with the blood of a sacrificial lamb. Jesus is seen by Christians as the sacrificial lamb whose blood was shed so that they would have everlasting life.
Friday, April 2, 2010
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
1 comment:
thnks a lot boy...Godbless..
Post a Comment